Fysioterapia

FYSIOTERAPIA TURKU

Tarjoamme ammattitaitoista ja asiakaslähtöistä fysioterapiaa Turussa ja lähikunnissa kaikenikäisille kuntoutujille.  Fysioterapiaosaamisemme on laaja ja henkilökuntamme on ammattitaitoista.  Panostamme jatkuvaan tiedon kertaukseen ja uuden oppimiseen.  Palveluihimme kuuluvat tuki- ja liikuntaelinsairauksien fysioterapia, neurologinen kuntoutus, psykofyysinen fysioterapia ja allasfysioterapia.  Fysioterapia toteutuu joko viihtyisissä toimitiloissamme Aurajoen rannalla, osoitteessa Linnankatu 45, Turku tai tarvittaessa asiakkaan kotona, koulussa tai muissa tiloissa.

Pyrimme kokonaisvaltaiseen kuntoutukseen, jossa huomioidaan jokaisen asiakas yksilöllisesti. Fysioterapian tavoitteena on kivuton sekä tasapainoinen liike ja mahdollisimman hyvä toimintakyky. Meillä on fysioterapiassa keskeistä yksilöllinen aktivoiva ohjaus ja neuvonta. Tähtäämme myös ongelmien uusiutumisen ehkäisyyn ja toimintakyvyn ylläpysymiseen. Hyvän hoitotuloksen saaminen ja tavoitteeseen pääsy edellyttävät aina asiakkaan sitoutumista sovittuihin toiminta- ja harjoitteluohjeisiin. Tavoitteet luodaan aina yhdessä asiakkaan kanssa ja asiakkaan voimavarat huomioiden.

Ammattitaitoinen, hyvä fysioterapeutti opastaa sinua myös yksilöllisesti ja antaa vinkkejä esim. kuntosali- tai kehonpainoharjoitteluun, jotta pystyt harjoittelemaan mahdollisimman tehokkaasti ja kivuttomasti sekä oikeilla liikeradoilla. Näitä harjoittelusessioita voidaan toteuttaa valitsemallasi kuntosalilla tai toimitiloissamme.

Tuki- ja liikuntaelinsairauksien ja vammojen kuntoutukseen sekä yksilölliseen ohjaukseen on naprapatia myös hyvä vaihtoehto.

McKenzie fysioterapia Turku eli MDT ( Mekaaninen Diagnosointi ja Terapia )

MDT menetelmä on monipuolinen näyttöön perustuva lanneselän, kaula- ja rintarangan tutkimus- ja hoitokeino. Kuten kaikessa terapiassamme, niin myös MDT:ssä hoito alkaa aina asiakkaan haastattelulla ja fyysisellä tutkimuksella. Tutkimuksen jälkeen asiakkaalle suunnitellaan yksilöllinen hoito-ohjelma hänen kipunsa ja liikkeiden käyttäytymisen perusteella.

Hoidon päätavoitteina ovat:
1) Poistaa kipu
2) Palauttaa rangan täydellinen toiminta
3) Ehkäistä vaivan uusiutuminen ja progressiivinen paheneminen

Hoito koostuu spesifeistä harjoituksista, asennon hallinnan opetuksesta, liikkeistä ja ennaltaehkäisystä. Lisäksi asiakas saa ohjeita uusien kipuepisodien ehkäisemiseksi. McKenzie terapiassa periaatteena on opettaa asiakas hoitamaan itse itsensä ja minimoimaan uuden episodin vaaratekijät sekä selviämään mahdollisesti uusiutuvasta selkäkipuepisodistaan omatoimisesti. McKenzie menetelmällä voidaan nopealla ja luotettavalla tavalla määritellä potilaat, jotka hyötyvät mekaanisesta terapiasta ja erotusdiagnostisoida myös ne potilaat, jotka saattavat tarvita leikkaushoitoa tai muuta lääketieteellistä hoitoa tai muuta terapiaa. Lue lisää Mckenzie menetelmästä https://www.mckenzieinstitute.org/suomi/fi_FI/

Kaikki FysioEksentrian fysioterapeutit ja naprapaatti ovat sertifioituja MDT terapeutteja.

Fysioterapia turku

Saapuminen meille ja sijainti kartalla

Autolla saapuessasi löydät ilmaista pysäköintitilaa kadulta talon edestä tai Aurajokirannasta. Talon edustalle Linnankadulle pysäköidessä et tarvitse pysäköintikiekkoa, mutta jokirannan paikat ovat 1 – 2 tunnin kiekkopaikkoja.
Linja-autolla numero 1 pääset lähes oven eteen, kun jäät poliisilaitoksen kohdilla pois.

embedgooglemap.net